Jag är en hemsk människa för tillfället



Allt i mitt liv handlar om MIG. Min träning, min mat, min cardio, min vikt, mina svagheter,
mina styrkor, mina framgångar, mina känslor, min tid, mitt humör, min hund... MITT DIETLIV.


Jag skäms så oerhört emellanåt, för jag utgår bara från mej själv.
Jag ställer in, glömmer, krånglar och tackar nej till det mesta som jag känner kan sätta livet i gungning.
Visst drabbar det mej, men mest drabbar det mina nära o kära runtomkring.
Det gör verkligen ont i mej att veta att jag faktiskt prioriterar bort vänner och andra som står mej nära,
för att JAG ska nå mina drömmar och mitt mål.

Jag hoppas att ni kan förstå mej lite lite grann, och att ni står kvar efter December månad och fortfarande är villiga att träffa mej! (Alt. ge mej en stor smäll på käften?! Jag kan ta den då i såna fall!)


Tyvärr så är jag en rutinmänniska, rubbas min vardag åt något håll är jag rädd att allt faller.
Kan jag inte planera mina dagar, min cardio, träning och mattider blir livet genast mycket svårare...
Nu pratar vi inte om en halvtimmes senare lunch, såpass tokig har jag inte blivit än! ;)
Men jag kan tycka att det är jobbigt att befinna mej på platser där jag inte kan plocka fram min matlåda när den behövs... Det är där jag är rädd att min karaktär sviker mej och att jag istället ska plocka åt mej en bulle som resten av gänget fikar på.

En grej från igår är ett bra exempel!
Body Power ligger ju en trappa upp från Gottebiten,
så jag är omgiven av godis hela arbetsdagarna.
Det funkar okej, jag försöker liksom skärma av det.
MEN... När det är gamla datum händer det att man får plocka med sej av krossen hem,
och igår var det massa Ahlgrens bilar som gått ut.
Såna gånger tänker jag att jag kan ta med till vänner, familj osv.
Igår vågade jag inte det..!
Fy fan, kan sätta en hundring på att jag hade ätit av det så fort jag kommit ut till bilen.
För ni vet kanske hur det är... "Det ingen ser..."

Har jag en hungrig dag, då vågar jag inte lita på mej själv!
Jag går oxå ogärna in hos mamma o pappa dom dagarna...
Jag vet ju att dom alltid har bröd och pålägg hemma! ;)
Här däremot, där jag bor, där mina konstiga diet regler gäller... Finns det inget gott!
Rå potatis, celsius, keso o kvarg är i princip det som finns i min kyl.
I skafferiet finns det bara massa kosttillskott.
-Inte ens mjöl har jag hemma..!
Haha, så här är jag liksom "säker"!

Känner att jag nog seglade iväg lite här nu...
Men det jag ville komma fram till är att just nu ser mitt liv ut såhär. Sorry, men det är bara så.

-Det er ikke deg, det er meg! 

Och när mitt liv blir liiiite mer normalt, då är jag all in för lite kalas, fredagsmys (sånt med mat) spontana roadtrip´s, Mc Driven och allt annat ni hittar på! :)

(Tills dess, slå mej på fingrarna när jag närmar mej nåt utanför Diet-planen..!)









15 veckor kvar. Bara 15.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0