Det som inte dödar, det härdar.



Det blev en tuff dag idag. Inte värst matmässigt dock!

Nej, det finns en annan sak som Fröken Göransdotter alltid tampats med, och den hemska "saken" stavas;
P R E S T A T I O N S - Å N G E S T.

Ju mer tiden rinner iväg, ju värre blir det.
Speciellt då min kropp inte har fullt lika bråttom som mitt huvud har! ;)
Detta borde ju leda till att jag blir extra taggad och ser målet ännu klarare.

I mitt fall blir det inte riktigt så.
Jag stressar upp mej själv, klarar inte fokusera och "stänga" av och framförallt får jag otroligt dåligt samvete.
Sen jag började blogga har jag förstått hur många det är där ute som tror på mej, och inte minst följer min resa här på bloggen, dagligen. Jag har oxå jätte bra uppbackning genom jobbet, vänner och bakanta.
-Och jag vill inte göra någon av er besvikna!
Både för er och för mej själv vill jag ju klara det här! Bevisa att jag fixar det liksom!

Sen ska jag inte sticka under stol med att jag vill göra bra ifrån mej där uppe på scen.
I grund och botten är jag en tävlingsmänniska och en dålig förlorare... ;)

För första gången slog mej tanken idag; "Lägg ner nu, Du blir ALDRIG bra nog. " Du hinner inte".

Men tro nu inte att det är det jag gjort.

För nej; Då när tårarna brände som värst där jag stod och plockade upp varor...
Då kom det 2 underbara människor till undsättning, dom hade förstått vad som var på väg att hända.

Och i bland hjälper det bara att få lätta på trycket, prata om allt som känns jobbigt.
Berätta om hur trött man är, hur stressad/pressad man känner sej. Hur mycket bättre man borde vara. 
-Idag har jag tömt ur mej allt!
Och även om jag efteråt fick lite dåligt samvete, (för jag borde inte ha mage att klaga!) så var det nog tur att jag gjorde det.
Nu är det ute, borta och lugnet börjar lägga sej igen.

När allt kommer omkring, så finns det inget annat än just det här.
Detta är ju JAG.
Det är det här jag vill, det här jag drömt om så länge.
Kommer jag hinna?!
Blir jag bra nog?!
Kommer jag göra bort mej?!

Herregud, hur fasen ska jag veta det innan dagen D kommer..?!

Det är väl bara att ge järnet och se till att just den dagen kommer, så lär jag rätt omgående märka om jag duger eller inte. Simple as that!



Jaa ni. Haha! Så här har då min dag varit!
Hoppas för gudsskull att inte eran dag sett likadan ut..!

Nej, nu fortsätter vi där vi slutade.
Jag ska kämpa röven av mej, och det blir som vanligt fredagsmys på gymmet i morgon.

Dock har jag lärt mej att jag måste ventilera lite mer framöver, innan jag trasslar in mej för mycket in "prestations-nätet". (Ska bara utse ett stackars offer som får lyssna på allt! :P)

Learning by doing, Right?!


Therés och Ole.
Ni räddade nog mej och mitt självförtroende idag.
Evigt tacksam. ♥





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0