Helvetes helg.



När en idiot får långtråkigt en ikke jobb-helg eller när bästa "psykologen" lämnar byn (läs Dahl) kan det
hända en hel del. Inträffar ovanstående exempel på samma helg, kan det bli total kris.
Speciellt om det uppstår incidenter som hade behövt redas ut av bästa "psykologen".
Det kan dyka upp många puckade tankar, fix ideer och mycket annan skit i huvudet.
Inte minst otroligt sårande kommentarer.

Och det gjorde det.
Jag ska va helt ärlig.
Va på Konsum förut och köpte bröd och pålägg.
Yes. Här tyckte Alexandra att hon var sämst i heeela världen, så en smörgås skulle suttit fint.
Kom upp i lägenheten, börjar packa upp maten. Brer en smörgås.
Inser vad fan jag håller på med... packar ner skiten igen,
knyter igen påsen och springer ut och slänger det i soptunnan.

-Phu!

Det här har varit min absolut sämsta och bästa helg på länge.
Sämsta eftersom jag för ett tag höll på att tappa kontrollen,
bästa eftersom jag just gjort en jävla insikt.

Hur mycket folk än tittar snett på mej, pratar illa bakom min rygg, säger till mej att jag ska sluta drömma,
frågar när jag ska skaffa ett liv, undrar varför jag är tråkig som inte super skallen av mej
eller himlar med ögonen;

-Så är det inte dom som bestämmer.
Dom bestämmer inte hur långt jag kan gå, hur bra jag kan bli...
För det gör fanimej JAG!
JAG
sätter ribban, och klättrar därefter.
Och det är JAG  som måste göra allt jobb.

-JAG. -JAG. -JAG.

Fy vad JAG ska upp på scen, i min grymmaste form nånsin.
För det är vad JAG vill!

En del säger att "Allt löser sej."
Det tror jag med. Men inte fasen löser det sej av sej självt heller..! ;)

Så därför ska jag nu ta tidig kväll, ladda batterierna inför måndag och ny vecka i morgon.
Ser fram emot det. :) :)

Nu blev det här lite väl djupt kanske? Haha!
Äsch, sånt här till en diet tror jag. Mycket känslor och stundtals frustration.
Kanske är bra att visa det oxå?!

Anyway, vi hörs och syns nästa vecka.
(Då har Dahl kommit hem oxå, och jag ska på jobb... Så då blir det lugna gatan igen!)













Kommentarer
Postat av: emelie

Braaaaa jobbat Alex!!!!! Grym du är! En annan var inte lika disciplinerad;-) , lycka till på nya dietveckan:-) kraaaam på dej!

2011-01-30 @ 20:11:06
URL: http://metrobloggen.se/hyrkas
Postat av: jessica

Hej!! vi gick på gymnasiet ihop =) jessica i djurklassen..jaja iaf vill jag säga att det är jätteroligt att läsa din blogg!! du är grym!! jag tränar inte som du,men försöker lägga om mitt liv lite,äta bättre,träna mer osv. Så jag känner igen mig och blir lite extra pushad när jag läser om hur hårt du jobbar på. Keep up the good work!!

2011-01-30 @ 20:17:18
Postat av: Christina Ramstad

Kämpa på Alex!!!

Fy FAN va du är BRA!

2011-01-30 @ 22:41:48
Postat av: Alexandra

Tack Emelie! Ja, lite grym var jag! Nästa gång ska jag dock spara på stegen och inte ens köpa sånt jag ändå slänger..! ;) Lycka till du med! NU kör viii! :) kram!!!

2011-01-30 @ 22:43:26
Postat av: Alexandra

Men Hej Jessica! Va kul att DU lämnade en kommentar! :) Måste säga att jag blev både glad och peppad över det du skriver..! Och framförallt ger det mej en stor dos extra energi! Tusen tack! Stå på framåt du med! :D Kram!

2011-01-30 @ 22:52:23
Postat av: Syster

Du vill, du kan och du ska!! <3

2011-01-30 @ 23:04:16
Postat av: Alexandra

Christina! Fy tusan vad du är söt! DU ÄR OXÅ BRAAAA! :D

2011-01-30 @ 23:04:17
Postat av: Alexandra

Syster: <3 :)

2011-01-30 @ 23:06:55
Postat av: Meline

Alexandra, jag tycker att du är helgrym. Och är det något som jag inspireras av här i världen så är det folk som vågar gå dit bara viljan kan ta en. Dumma kommentarer är, hur klisché'igt det än låter, bara tecken på avundsjuka och rädsla. Här i Oslo har du ett stort fan och en avlägsen barndomsvän. Jag tror på dig! Kram från Meline

2011-02-01 @ 15:41:08
Postat av: Alexandra

Meline..! Du är ju bara en av världens sötaste! Tusen tack! :) Stor (tacksam!) kram tillbaka! :)

2011-02-02 @ 00:34:26
Postat av: Jennie H

Tycker du är grym ALexandra som vågar göra det du vill... Hur många (framförallt i lilla Ch-berg) vågar göra det? Ren avundsjuka tror jag det är... Kör på och håll fokus. Ska bli himla kul att se reslutatet när du känner dig klar.

2011-02-03 @ 05:50:07
Postat av: Alexandra

Tack Jennie! :) Full fokus är vad som gäller, och jag hoppas jag når ett resultat som jag med stolthet kan visa upp så småningom! :)

2011-02-03 @ 20:22:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0