Min meny...


Denna tisdag har sett ut såhär!



 

Frukost: Gröt gjord på Havregryn och kruskakli. Jag häller på 1 kg (typ) Kanel på, lite pepparkakskrydda och vatten... In i micron 3 minuter, sen häller jag på Fun light Appear, blandar och äter.
Jaa, det där med saften på faller långt ifrån alla i smaken, men jag tycker det är nåt av det godaste som finns!
Till detta dricker jag massa grönt te, en proteinshake (whey) och tar lite olika mineral och vitamin tillskott.










Mellanmål: Kycklingfilé, fullkornsris, broccoli, tomat och 1 ägg utan gula.









Lunch: Kokt torsk, fullkornsris, broccoli och gurka.











Middag: Kycklingfilé, kokt potatis, broccoli, tomat och gurka.










Kvällsmat: Biffkött, fullkornsris, tomat, gurka och paprika.

Efter träning: Naturella riskakor och en proteinshake. (Whey eller Isolat)

Så har det sett ut idag, och det gör det förresten ALLA andra dagar oxå.
Ibland kastas måltiderna om litegrann, beroende på när träningen blir av.
Äter alltid biffen efter träning, så idag blev det till kvällsmaten då jag tränade efter jobbet,
andra dagar kan den hamna på middagen om jag tränat innan dess!

Jag trivs väldigt bra med den här maten, blir mätt och får bra energi till jobb och träning!
Och framförallt tycker jag att det är väldigt god mat! Sällan jag blir sugen på det vänner/kollegor äter faktiskt.

Varje dag häver jag oxå i mej mängder med vatten och grönt te med maskros. (Ökar förbränningen)
Efter att jag bytte jobb har jag även lärt mej uppskatta kaffe, så det blir faktiskt några koppar av det varje dag numera.
Försöker att inte dricka så mycket dricka, och nu efter nyår har jag lyckats rätt bra på den fronten!
Dock går det ett par flaskor Fun Light varje vecka..!

Har ingenting som heter "ätardag". Utan det som jag äter, är just det jag beskrivit ovanför.
Varken mer eller mindre! Lördag, födelsedag eller måndag... Spelar ingen roll, jag håller mej till planen! :)



Kommentarer
Postat av: Jenny

Fun light funkar till allt! :)

Blanda keso och funlight e ju å ljuvligt gött!

Å ett gott tips... Som du kanske redan vet... :)

Släng i en msk proteinpulver i gröten... Prova de i

Morse... Å blev kär! ;)

2011-01-19 @ 20:19:02
URL: http://Wordpress.nippertip.com
Postat av: Anonym

Å kanel å kära nån! Huh va gött! :)

2011-01-19 @ 20:20:05
Postat av: Alexandra

Ja, eller släng i havregrynen i shaken o ät när det har svällt lite! :) problemet är bara att jag vill äta lääänge, så då känns det bättre att ha 2 saker o äta!?! Matvrak..! Haha!

2011-01-19 @ 20:45:59
Postat av: Jenny

Samma lika här!! :)

2011-01-21 @ 23:25:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0