Skratt och tårar


Jag tycker själv att jag skrattar mycket varje dag. Dels åt mej själv, för att jag gör så mycket klantigt och alltid lyckas säga fel saker vid fel tillfälle. Men jag skrattar oxå mycket med alla roliga och positiva människor runt omkring mej! Dessutom ger Dahl mej många skratt och roliga stunder, hon är en sån där underbar människa som bjuder mycket på sej själv!

Därför kom det igår kväll en massa massa tårar när jag plötsligt kastades tillbaka i tiden.
NU mår jag bra, nu skrattar jag mycket varje dag! Men, jag minns en vilsen själ som i somras inte alls kände sej bekväm eller tillfreds med sej själv. Jag skrattade nog då oxå, men jag minns känslan och stenen jag hade inne i bröstet. Och jag bjöd knappast så mycket på mej själv, skulle snarare säga att jag gjorde narr av mej själv och min kropp.

Okej, hur kom jag nu helt plötsligt att tänka på det här?!
Joo, igår tog jag nya formbilder och mailade till Heidi. Stressad var jag, för jag skulle iväg på jobb...
Så jag tittade bara igenom dom nya bilderna lite snabbt och skickade iväg dom.
Läste Heidi´s svar sent igår efter gymmet. Hon undrade om jag hade jämfört dagens bilder med dom allra första jag skickade till henne?! Det hade jag faktiskt inte gjort, jag har just nu sånt stort fokus framåt.
Jag gick i alla fall igenom massa mappar och hittade korten.

Boom! När jag såg dom kändes det som en stor käftsmäll. Jag kände knappt igen mej själv.
Svullen och ordentligt tjock stod jag där och försökte dra in magen.
Jag riktigt ser hur jag lider och avskyr situationen. Dom små ögonen i det uppsvällda ansiktet ser så ledsna ut.

Det jag ville komma fram till är inte att jag är i världens form nu, långt ifrån!
Men däremot är jag inte riktigt samma människa nu som då.
Jag har tagit kontrollen, och kämpar hårt varje dag mot mitt mål. Och älskar det! :)

Jag ska framkalla det där kortet, och spara det. Och när jag tycker allt går mot mej ska jag ta fram det,
och inse att jag ändå kommit en bra bit på vägen.
Aldrig aldrig ska jag hamna där igen.

En dag längre fram ska ni få se hur illa det var..!


Nu ska jag fortsätta med NUET, som jag är upp över öronen förälskad i!









Kommentarer
Postat av: Tessan!

Fin, fint kort! ten tums!

2011-01-11 @ 20:40:38
URL: http://sessapudding.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0