Söndags ångest

Om min dag hade haft bakgrundsmusik idag, så hade det än en gång blivit den där jävla
Rosentröm låten.. "Värdelös".
Vet att jag dragit upp den förr, men jag o Linkan brukar säga dom där meningarna några gånger i veckan;
-Glöm inte bort att du är Värdelös. Vääärdeelöööös..!
(Men nu är han ju på Kreta, så jag kör den som bakgrund i stället alltså)


Vaknade sent, vilket i sej inte gjorde nåt eftersom det är vilodag från gymmet idag.
Men, jag vaknade nog dessvärre på fel sida...

Men allvarligt, värdelös dag? Regnet har öst ner, så perfekt tv-dag.
OM man hade haft några kanaler.
Åkte tillochmed ner på fält och la mej på soffan där ett tag för att få se lite på tv.
Gick ju oooootroligt många bra program. Blev Per Moberg och "Vad blir det för mat?".
Ja, kan man inte äta får man väl kolla när dom lagar då..??? 

Sen har jag kollat in startlistan för Lucia och fått så inåt helvete ångest.
Redan ett gäng brudar anmälda till +168cm, och jag tänkte först låta bli...
-Men jag tjuvkika på en av konkurrenterna.
Jöss. Ett tag så kände jag lite gråt i halsen. Faaan, alla är sååå bra!
Och det är ju jätte kul, verkligen! Men missförtå mej rätt... Ju bättre dom är, ju sämre känner jag mej.
Idag känner jag mej sämst!

Så jag ska nog inte kolla in deras bloggar på ett tag! Haha!

Men jag vet, såna här dagar kommer man inte undan.
Ibland känner man sej sämst i världen, så är det bara.
Motivationen har ju dock inte försvunnit under dagen då, nej nej!
Jag må vara sämst idag, men den 3 december ska jag stå brevid grymme brudarna på scenen,
och jag kanske inte är lika bra som dom, men jag ska inte stå där och skämmas i alla fall!
De kan jag lova er! :)


Sen har jag fått ett annat stort, stort problem. Hårfärg.
Jag måste bestämma det snart, så jag kan beställa tyg till bikinin.
Är ju fint lite fashion av mej, men jag kan ju några grundregler...
Typ rött hår och orange bikini = BIG No No.
Så  jag måste få ordning på detta mega problem, så jag kan sova på nätterna framöver! ;)


Kommentarer
Postat av: Therese

åååå vännen! Känner med dig! Sådana dagar är tyvärr många under dieten. Man tvivlar på sig själv och man tycker att alla är så mycket bättre. Jag kände precis som du!!! Vissa sa till mig att jag skulle gå in i en smal tunnel och bara se målet. Att jag inte skulle kolla in de andra. men jag kunde aldrig det.. Kan du så är det bra!Se det som en tävling mot dig själv. Du ska upp och du ska vara i DIN bästa form ever!!!! Du kommer vara så nöjd över din form och tömningen gör massor!!! Det är rena trolleriet. Kämpa på nu tjejen och kan jag stötta dig med ngt så får du höra av dig!!!!! Styrkekramar!!!

2011-09-12 @ 07:14:21
URL: http://theresethorin.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Åh Therese! Bara din kommentar stöttar och hjälper jätte mycket! Skönt att veta att det finns fler som haft samma tankar och att man inte är helt koko! (även om omvärlden som inte går igenom samma sak nog tycker man är det!)Jag ska verkligen försöka gå igenom den där smala tunnen, och bara fokusera på min egen form! Tusen tack för dina kloka ord, du motiverar mej massor att kämpa! Stoooor kram! :)

2011-09-12 @ 09:37:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0